První dojmy

Nemesis: Skoro jako Vetřelec

Je to tady. Historicky první zápis na mém novém blogu. Budu tu psát o nerdovinách všeho druhu, kterým z velké části věnuju svůj volný čas: deskovky, wargaming, dračák…znáte to. A první, o čem chci povídat, je deskovka Nemesis.

Upozorňuju, že jde zatím jen o první dojmy, neboť za sebou mám jenom jednu hru a do hlubšího rozboru se pustím o něco později. Nemesis je od polské firmy Awaken Realms a k deskovce jsem se dostal tak, že jsem ji backnul na Kickstarteru. Zatím mi přišla jenom první várka, tedy základní hra a pár věcí okolo, hlavně propagační předměty k další deskovce Awaken Realms Tainted Grail (jo, backnul jsem ji taky, omotali si mě kolem prstu, parchanti) plus knížka a žetony umožňující hrát Nemesis jako kampaň. Zbytek kickstarterových bonusů by měl dorazit během nejbližších měsíců. 

Kampaň jsem backnul z prostého důvodu. Ačkoliv deskovka nemá licenci filmového Vetřelce, je to prostě Vetřelec. Vypráví příběh posádky vesmírné lodi, která se probudí z kryospánku a zjistí, že se něco strašně podělalo. Paluba začíná být plná podivných potvor a vy v roli členů posádky máte jediný cíl: přežít.

První dojem po rozbalení bylo nadšení, co taky jiného, když vám konečně dorazí hra z Kickstarteru? Figurky mě úplně na zadek neposadily, ale to je jen moje chyba, že jsem zmlsaný dlouholetým hraním Warhammeru, jinak jde samozřejmě o nadprůměr. Rozhodně kvalitou převyšují třeba Panství hrůzy, které se pohybuje v podobné cenové relaci. Co jsem četl různě diskuze, některým podporovatelům z Kickstarteru dorazily vadně odlité modely, ale podle reakcí společnost Awaken Realms začala reklamace řešit celkem rychle. Víc jsem to nesledoval, protože se mi ten problém naštěstí vyhl.
Modely půjdou snadno nabarvit, především potvory: ty budou vypadat obstojně i jenom přejeté drybrushem. Na Kickstarteru byla možnost pořídit za příplatek předbarvené modely, ale víceméně šlo akorát o vystínování jednou barvou. Přišlo mi to zbytečné, ten samý efekt si uděláte za chvíli doma, stačí vám k tomu podkladový sprej a nějaký shade, případně i obyčejná tuš a bude to vypadat podobně. Ostatní komponenty hry naprosto odpovídají současným standardům dražších deskovek, část z nich má lepší kvalitu díky tomu, že vylepšení bylo jednou z kickstarterových stretch goals. Upřímně, ještě že to vybrali, jestli si tahle hra něco nezaslouží, tak aby se na ní šetřilo. 

Co se samotného hraní týče, čekal jsem Vetřelce, dostal jsem Vetřelce. A dost odpovídá tomu, jak bych se asi jako kosmonaut v podobné situaci cítil. Nejprve tápete, na nic si nepamatujete a když už se konečně zorientujete a uvědomíte si, kde jste a co je váš úkol, jde všechno rychle do…do kopru. Random efekt spawnování nepřátel je tady tak silný, že moc neumožňuje taktizovat dopředu, naopak hráči víceméně v každém kole musí improvizovat, ale zase – přesně o tomhle jsou přece vetřelčí filmy! I když jsme nakonec prohráli (vyhrál jediný z nás, neboť zbaběle prchl v únikovém modulu a zbytek posádky nechal na rozpadající se lodi – to si ještě vyříkáme, Kapíku), zábava to byla velká. 

Tolik k mým prvním dojmům, víc o pravidlech, mechanikách, atmosféře a hraní vůbec se rozepíšu v recenzi, až odehrajeme další hry. Kdyby vás to zajímalo, tak Nemesis vyjde letos i v českém překladu, který chystá společnost MINDOK.

admin
written by: admin

1 Comment